V spoločnosti panuje viacero názorov, ako sa starať o auto lepšie v zimnom období. Sú to najmä názory ako použiť pri výmene pneumatík menej ojazdené na hnacej náprave, používať domácu zmes namiesto kvapaliny do ostrekovačov alebo zahriatie motora pred jazdou. Sú však opodstatnené? Nie, vôbec.
Hoax č.1: používať lepšie zimné pneumatiky na predné kolesá
Zimné pneumatiky, obzvlášť pre vozidlá s pohonom na predné kolesá, musia byť v kvalitnom stave. Ako ukázal už nejeden test pneumatík, vplýva to totiž na brzdnú dráhu a trakciu vozidla. Kvôli tomu veľa majiteľov áut s pohonom predných kolies dbá na to, aby predné kolesá mali pneumatiky v dobrom stave. Iní zas tvrdia, aby boli kvalitnejšie pneumatiky umiestnené na zadné kolesá.
Na ceste stretnete viac áut, ktoré majú pohon na predné kolesá, ktorá sa namáhajú viac ako zadné, kvôli čomu si myslia, že by mali mať kvalitnejšie pneumatiky. To však funguje iba pri rozjazde a brzdení. Kvalitné zadné pneumatiky, rovnako ako letné pneumatiky, stabilizujú jazdu v zákrutách a znížia stratu kontroly nad zadnou nápravou, nad ktorou nemá šofér priamu kontrolu cez volant. Sledujte pozorne označenie pneumatík, je to bezpečnejšie, nakoľko sa tak zabraňuje pretáčavosti.
Hoax č.2: používať domácu zmes namiesto tradičnej kvapaliny do ostrekovačov
Tento hoax pochádza zo starších zlozvykov, ktoré však praktizujú aj súčasní vodiči. Po domácky vyrobený lieh však nie je dobré riešenie, nakoľko sa rýchlo vyparuje a vyzráža z neho voda. Pri jeho využití ako postreku na čelné sklo za jazdy môže nastať zamrznutie pruhov, čo by mohlo obmedziť viditeľnosť. To je pri premávke nebezpečné a môže viesť k nehode.
Hoax č.3: zahriatie motora pred jazdou
Veľa šoférov si stále myslí, že je v zime motor potrebné pred jazdou riadne zahriať. Naštartujú preto auto a čakajú aspoň 5 minút, kým sa odhodlajú na jazdu. Medzitým sa venujú starostlivosti vozidla, kedy ho čistia alebo škriabu okná. Zahrievanie motora však nijako nesúvisí s technickým opodstatnením. K tomu ešte hrozí pokuta za porušenie zákona o prevádzke vozidla v cestnej premávke, keďže je zbytočne ponechaný motor auta, ktoré stojí.