Problematike nesprávneho tlaku pneumatík sa neustále venujú odborníci, ktorí upozorňujú na tento fakt v odborných článkoch a vo výsledkoch testov. Napriek tomu len máloktorí šoféri pravidelne tlak kontrolujú. Tento problém sa dá vyriešiť inštaláciou snímača tlaku pneumatík priamo do vozidla.
Majitelia novších vozidiel sú bez starostí
Novšie vozidlá, ktoré boli vyrobené po roku 2014 musia disponovať vbudovaným snímačom tlaku pneumatík už do výrobcu. Táto povinnosť bola zavedené kvôli neustále sa zvyšujúcej nehodovosti z dôvodu podhustených alebo príliš nahustených pneumatík. Nemenej dôležité je i to, že správne nafúkané gumy chránia životné prostredie vďaka zníženej spotrebe vozidla. Novšie vozidlá majú ešte jedno plus. Ich majitelia si svojho štvorkolesového tátoša cenia, a preto mu doprajú najkvalitnejšie a nie najlacnejšie pneumatiky. Podobne sa k svojim vozidlám správajú tí, ktorí sú hrdými majiteľmi SUV alebo offroad. Ostatným šoférom neostáva nič iné, ako si dať do vozidla nainštalovať snímač tlaku pneumatík – TPMS (Tire Pressure Monitoring System). Snímač na palubnom počítači alebo prostredníctvom ikony upozorní vodiča na nesprávny tlak a tým pádom je vždy informovaný o stave pneumatík. Snímače sa delia na priame a nepriame.
Nepriamy snímač tlaku pneumatík
Tento typ snímača pneumatík je lacnejší, ale nedokáže merať tlak presne. Druhou nevýhodou je oneskorená reakcia. Nízka cena sa odvíja od toho, že na meranie nie je potrebná žiadna drahá technológia. Snímač nie je nutné po prezutí sezónnych pneumatík znovu nastavovať. Stačí reštart a meranie sa obnoví. Nepriamy snímač tlaku pneumatík pracuje na princípe kontroly tlaku pomocou ESP a ABS. Pri zmene otáčok alebo pri vibrovaní je vodič upozornený na to, že sa tlak v pneumatike zmenil.
Priamy snímač tlaku pneumatík
Za tento typ snímača si budete musieť priplatiť, ale získate prístroj, ktorý meria presne a je spoľahlivý. Senzory umiestené vo vnútri kolesa merajú nielen tlak, ale dokonca aj teplotu. Snímač je priamo spojený s riadiacou jednotkou a v momente zmeny tlaku v pneumatike informuje vodiča. Nepriamy snímač je nielen drahší, ale si tiež vyžaduje údržbu. Je nutné kontrolovať jeho stav a konfigurovať nastavenie po výmene pneumatík. Toto nastavenie dokáže spraviť len technik, čo znamená ďalšie výdavky.